--FAQ - Vanliga frågor

Här nedan följer vanliga frågor vi får till vår kundtjänst:

1. Hur snabbt levereras mina varor?

Vi levererar dagligen varor över hela Sverige och Norden. Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt! Lagerförda varor levereras inom 1-5 dagar. Beställningsvaror har en leveranstid på 2-3 veckor. Det framgår på alla produkter hur snabbt du kan få din leverans. Vi kontaktar alltid alla personer som beställt en beställningsvara med ett preliminärt leveransbesked.

2. Jag blir inte godkänd för faktura eller delbetalning. Varför det?

All fakturering till privatpersoner sker genom ett samarbete med Klarna. Vi på SC Styling kan inte påverka kreditbedömningen. Har du fakturarelaterade frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10 under följande tider: Måndag - torsdag 08:00 - 20:00, Fredag 08:00 - 18:00, Lördag - söndag 10:00 - 17:00. Du kan också skicka e-post till info@klarna.se

Du kan alltid välja ett annat betalningssätt som till exempel kreditkort.

3. Vart levereras mitt paket?

Beställningar levereras med Postnord. Det innebär att godset anländer till Postnords postombud. Det är till exempel en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort.

När godset ankommit till postombudet skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna postombudet.

4. Vad kostar frakten?

Normal frakt är 59kr för mindre gods. Fraktkostnaden för just din order syns i kassan.

5. Hur betalar man?

Vi erbjuder flera smidiga betalningsalternativ. Allt för att det ska vara enkelt att handla hos oss!

  • Delbetalning.
  • Faktura 14 dagar
  • Kortbetalning

Läs mer om våra betalningsalternativ genom att klicka här



6. Har ni alla varor på lager?

Vi har ett av Sveriges största lager av stylingdelar och tillbehör till personbilar. I vårt sortiment ingår även produkter som lagerhålls av våra leverantörer samt produkter som tillverkas på beställning. Du kan vid varje produkt se hur lång leveranstid produkten har. Du är naturligtvis välkommen att kontakta oss om du vill ha ett närmare besked om leveranstid.

7. Hur vet jag att min beställning har gått igenom?

När du genomfört din beställning får du en orderbekräftelse skickat till den e-postadress du angav vid beställning. Du får även ett meddelande till din e-postadress när ditt paket är skickat. I meddelandet finns ditt spårningsnummer (kollinummer) samt en länk som ger dig möjlighet att se var ditt paket befinner sig. OBS! Kom ihåg att kika i skräpposten i din inkorg om du inte sett något mail.

8. Var är mitt paket? Hur kan jag spåra mitt paket?

Vi skickar alla våra paket med Postnord. De kommer att skicka ett e-postmeddelade till den e-postadress du uppgav vid beställning. I meddelandet finns ditt spårningsnummer (kollinummer) samt en länk som ger dig möjlighet att se var ditt paket befinner sig.

Om du inte fått ett e-postmeddelande rekommenderar vi att du kontrollerar din inkorg för SPAM e-postmeddelanden. Om du angivit fel e-postadress vid beställning eller helt enkelt inte fått något e-postmeddelande kan du alltid kontakta oss så tar vi fram ditt kollinummer.

9. Jag har inte fått någon avi?

När du handlar hos oss på SC Styling får du avin som ett sms till mobilen i stället för den traditionella pappersavin. Detta gör att ditt paket kommer fram en dag tidigare!

10. Jag vill byta eller lämna tillbaka en vara. Hur gör jag då?

Du får byta eller returnera alla varor inom 60 dagar från inköp om de är i nyskick och har sitt originalemballage kvar. Tyvärr kan vi inte återta elektronikprodukter såsom luftmassemätare och styrenheter osv.

JAG VILL LÄMNA TILLBAKA EN VARA
Använder du vår retursedel så betalar du för den verkliga fraktkostnaden med vår rabatt, blir billigare än om du skickar med egen fraktsedel. Kontakta vår kundtjänst för en retursedel.

Om du inte använder vår returfraktsedel ska paketet skickas som ett företagspaket som levereras direkt till:

Scandinavian Car Styling AB
Libro ringväg 31
752 28 Uppsala

Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss. RETURDOKUMENT HÄR!

PENGAR TILLBAKA?
När du returnerar en vara rekommenderar vi att du loggar in på Klarnas hemsida och pausar din faktura. När vi mottagt varan återaktiverar vi den med enbart frakter eller avgifter, alternativ betalas hela beloppet tillbaka beroende på varför den returnerats. OBS!

11. Kan jag avbeställa?

Vill du avbeställa så vill vi att du ringer vår kundtjänst på 018-149300 eller mailar order@scstyling.com.

Om dina produkter redan är skickade så går det inte att avbeställa. Då måste en retur göras och vi kommer ta ut en avgift för frakterna.

12. Min produkt var skadad när jag fick den. Vad gör jag nu?

När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt Postombud alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.

SC Styling besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har SC Styling konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

13. Jag fick fel produkt. Vad gör jag nu?

SC Styling besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har SC Styling konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

Om du fått den produkt du beställt men upptäcker att den inte passar, kontakta oss gärna på 018-149300 eller info@scstyling.com så kan vi diskutera hur vi enklast ser till att du får en produkt som passar.

Kontrollera alltid! Innan du monterar reservdelar kontrollera att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

14. Vad händer om mitt paket går sönder eller försvinner under transporten?

Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att produkten skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

15. Vad händer om jag inte löser ut ett paket jag beställt?

Om du inte vill ha ett paket du beställt ska du lösa ut paketet och skicka det direkt i retur. Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 295 SEK i administrationskostnader.

16. Vad händer om min produkt blir försenad?

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller SMS. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

17. Jag har frågor om en faktura eller om min delbetalningsfaktura.

All fakturering till privatpersoner sker genom ett samarbete med Klarna. Har du fakturarelaterade frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10 under följande tider: Måndag - torsdag 08:00 - 20:00, Fredag 08:00 - 18:00, Lördag - söndag 10:00 - 17:00.. Du kan också skicka e-post till info@klarna.se